BŽUNDIBÁRA CHCE K MOŘI!

FHJ

Letos se chystáme k moři… Stejně jako už pár let na zpět, ale dávám ruku do ohně, že letos vážně pojedeme! Sice ještě nevíme kdy a kam, ale odjedeme 😉.

V jedné diskusi na facebooku jsem narazila na paní Szopovou, která se specializuje na zájezdy pro rodiny s dětmi, respektive na její web www.cestysdetmi.com (POZOR „.COM“ NE „.CZ“), https://www.facebook.com/Cesty-s-d%C4%9Btmi-279545725542094/?fref=ts. Projela jsem její stránky a po dohodě s tátou se rozhodla její e-book „Návod na šťastnou koupi leteckého zájezdu k moři“ pořídit.

Tímto příspěvkem bych chtěla poslat dál pohled, z jaké situace jsem vycházela já a jak se má úvaha změnila po přečtení ebooku. Know-how e-booku Vám sice můj článek nepředá, ale třeba pomůže při rozhodnutí, zda si jej pořídit či nikoli. Některé informace jsem už znala, ale kolečka tak nějak lépe zapadla do sebe, abych pochopila souvislosti a měla rozhodování snazší.

Výsledné prozření pro mě bylo lehce šokující, protože bych ve snaze zakoupit dobrý ale cenově výhodný zájezd šla naprosto opačnou cestou…

Vycházejme z toho, že:

  • Nejsem z oboru.
  • Nemám zkušenosti, bez mučení přiznávám, že se neorientuju. Nikdy jsem to neřešila (jako dospělá jsem u moře byla 1x – vybíral a platil partner, s dětmi vůbecddd).
  • Nemám na to čas (děti, vlastní projekt, domácnost, barák, táta v práci… znáte to, že jo?). Proč se nezorientuji sama, vždyť to dá každej? Protože svůj čas potřebuji věnovat něčemu nebo někomu jinému. Pokud jde o investici/utracení většího finančního obnosu, tak mám potřebu věci ověřovat a prověřovat dál, pořád a pořád dokola, než se finálně rozhodnu. Což sebere příšerně času. Prostě neumím jen ukázat prstem, zaplatit jet a neřešit, jestli náhodou…Takovéhle věci nenakupuju stylem: „Ha, Makarská za 19.999,- to zní dobře, tak jedeme, ne?“ Ale chci se aspoň trošku orientovat a nekupovat pověstné zajíce… Samozřejmě nechci slevu zadarmo, ale brečim u každý tisícovky příplatku „navíc“.
  • Nemám pevnou cenovou „kotvu“, prostě nemám představu, kolik v hlavní sezóně stojí letecky 14 dní na Korfu a z hlavy vám nepovím ani cenu předprázdninového Bibione autobusem. Všechny zájezdy mi přijdou strašně drahý. Znáte to… Máte tři relativně srovnatelné rodinné zájezdy, které můžete porovnávat a z nich vybírat. Jeden za 55 tis., druhý za 48 tis. a třetí třeba za 42 tisíc. Podvědomě sáhnete po prostřední variantě, protože nejdražší vám hodí cenovou kotvu, nejlevnější brát nebudete (nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci, že), to je podezřelé a chcete mít přeci s dětmi pohodlí, a u střední varianty přeci ještě ušetříte. Ale prakticky v reálu nejste schopni posoudit, zda je prostřední varianta opravdu výhodná, i když vám ve vašem srovnání přijde.hjfghj
  • V principech prodeje a přeprodeje zájezdů se nevyznám, stejně jako nevidím do nákupu letenek a všeho toho okolo.
  • Nemám sebemenší ponětí o vývoji cen během roku… Takhle sezónnost paprik, tu bych nejspíš dala, ale u zájezdů si neškrtám :-/.
  • Nemám v okruhu svých známých nikoho, kdo by mě do „mořské dovolenkové problematiky“ zasvětil.
  • Jsme běžná česká rodina se dvěma dětmi. Uznávám, že už nejsme tak free a flexibilní, jak jsme bývali. S dětma se tak trošku bojím. A taky chci mít dovolenou v klidu.
  • Jako čert kříži se chci vyhnout cestě autem, mladší zvrací do ¾ hodiny a to nedojedu ani na Mácháč…
  • Táta není 100 % časově flexibilní (nemůže pokaždé hned) a já nemám čas vysedávat večery na netu a odchytávat nejvýhodnější aspoň trošku vhodné last minute. Taky se neumím rozhodnout impulzivně a zareagovat hned… A pak je pozdě…j
  • Nemám úplně jasno v tom, co chci. Vím, že CHCI K MOŘI!… a taky šnorchlovat 😊, aby se tam dětem líbilo (zázemí, bazén, třeba i program a tak) a bylo tam bezpečno. A taky chci být opečovávaná… No znáte to, ne?
  • Taky my pořád v hlavě zní rady těch „zkušenějších“ z mého okolí: Určitě tě chtějí vošulit! Záměrně neuvádí pravdivé a kompletní informace! Jen tě chtějí nalákat! Já jsem taky naletěla… No jo, to je reklama… Utáhnou tě na vařenou nudli! Kdo by nechtěl mít něco zadarmo, že jo? Do cestovní kanceláře nechoď, jak tam dojdeš, tak tě ukecají na to, co vlastně vůbec nechceš… A ještě budeš mít pocit, že nemáš na výběr.
  • Radši budu rodit děti než vybírat rodinný zájezd k moři. Proč? Páč na to nemám nervy… a čas! Prostě neumím vypláznout 50.000,- jen tak bez rozmyslu. Bojím se zklamání.
  • Mám pocit, že mým štěstím zájezdu koupeného dopředu budou děti v době odjezdu nemocný. Že jo. Ne, záměrně si nepřitahuju do života nechtěné zážitky, jen opakuji zkušenost se zimní dovolenou…
  • Neumím prohlédnout marketinkové kličky prodejců.
  • Možností je nekonečné množství, často porovnávám neporovnatelné a zase to žere čas.
  • Čas přípravy nezahrnuji do celkového potěšení z aktu dovolené (nemám to jako by někdo mohl mít třeba se svatbou – rok dopředu se těším z každého kroku a každého rozhodnutí, který mě posouvá blíž).

Co mi e-book dal?

  • Především mi ušetřil čas. Fakt. Vážně. Na holej pupík! A taky nervy.
  • Získala jsem nadhled.
  • Zjistila jsem, že jsem mimo… snad v polovině představ o pořízení letní mořské dovolené. Ve svém smýšlení jsem otočila prakticky o 180°!
  • Poznala jsem specifika a omezení nákupu rodinné dovolené u moře a celkově klientely rodin s dětmi… Mnohá by mě mnohdy vůbec nenapadla, sama bych je prostě nevymyslela. Je to fakt jiný, než nakupovat v supermarketu 😊, i když i tam můžou banány dojít! Zároveň jsem ukotvila mou cenovou představu do reality.
  • Získala jsem schopnost a know-how vytvořit rodinnou strategii plánování dovolené a příslušného toku finančních prostředků. Spoustu věcí už jsem vlastně tušila/věděla, ale nedokázala jsem si je propojit tak, abych je využila pro správné rozhodnutí.
  • Získala jsem časovou orientaci vhodnosti nákupu dovolené.
  • Ujasnila jsem si, co od dovolené vlastně chci, co pro mě má prioritu nižší a na čem slevovat nechci.DSCF5998
  • Aha… já mám děti! Ono to nebude až tak „easy“ jako za mladejch let, kdy jsem se rozhodla, zabalila a jela. Byť můžu být stále sebevíc „free“, tak nároky už jsou prostě jinde. A i množství vhodných možností je omezené. Usadila jsem si „laťku“ na co mám a na co nemám nervy.
  • Aha… Tak, jak uvažuji já ve snaze o získání výhodné nabídky já a v jaké situaci se aktuálně nacházíme my (co do počtu cestujících osob, časových možností, rozpočtu apod.), tak stejně uvažují nebo se nachází i mnozí z vás. A tam kde poptávka zásadně převyšuje nabídku, tam se prodejcům lépe „šroubuje“ cena nahoru.
  • Pochopila jsem, jaké limity má nabídka a do jakých dimenzí se šplhá poptávka + další zákonitosti trhu při prodeji leteckých zájezdů. Spousta věcí mi před tím nedocházela. Pořád pocitově letecké zájezdy nakupuju jako ty banány…
  • Mám pocit „podpultových“ informací 😃.

 Co mi e-book vzal?

  • Mé barvité představy, růžové brýle a iluze.
  • Převedl má očekávání (mnohdy mylná) do reality.

Komu bych e-book nedoporučila?

  • Tomu, kdo se nerozhoduje podle ceny zájezdu.
  • Kdo má svou osvědčenou lokalitu a neplánuje měnit.
  • Těm, kdo u výběru dovolené finance zásadně neřeší.
  • Těm, co mají dostatek času, který mohou věnovat brouzdání po internetu a hledání nejvýhodnější nabídky.
  • Tomu, kdo má známého, který ho do dané problematiky dostatečně.
  • Bezdětným výletníkům, tam budou platit jiná pravidla 😉.

Závěrem

E-book je souborem informací, které postupně objasní a na konkrétních případech podrobně vysvětlí jednotlivé záludnosti při nákupu zájezdu. Rodinný letecký zájezd k moři není levnou záležitostí. Pro mnohé je to čas plný představ, očekávání a těšení, ke kterému se dlouhodobě upínají a na který jistě nemálo šetří. Jeho výběr si bezpochyby zaslouží pozornost a pečlivou přípravu. Dle mého názoru se vyplatí být připraven a informačně vybaven tak, aby si každý byl schopen bez pochyb stát za svým rozhodnutím.

Našli jste se v tom někde? Přemýšlíte nad pořízením e-booku? Možná jeho plný potenciál nevyužijete při letošní letní dovolené, ale třeba právě na jeho základě přehodnotíte Vaši rodinnou dovolenkovou strategii pro další léta. Ono není ušetřit jako ušetřit.

Osobně bych uvítala ještě názor autorky případně cenové srovnání zájezdů kupovaných přes slevové portály, což může být strategie šetření mnoha rodin. Tak třeba příště :-).

I když bych se osobně přimluvila za krapet nižší cenu. Mohu ho s klidným svědomím doporučit. A pokud pro vás ani doporučení není dostatečnou hybnou pákou, pak 30ti denní garance na vrácení peněz od autorky v případě nesplněného očekávání snad ano.

Nebo si pro začátek ZDARMA stahněte e-book 5 NEJLEPŠÍCH CÍLŮ LETNÍ LETECKÉ DOVOLENÉ U MOŘE?, ať vidíte, jak autorka píše a co od ní očekávat.

Po přehodnocení celé situace, zvážení pro a proti, našich finančních možností, očekávání, toho, co můžeme ztratit a získat, jsme dospěli k závěru, že letos jedeme autem a šetříme na příště :-D…

A NEBO NEE?

Na moře se těšící BŽUNDIBÁRA

www.facebook.com/bzundajevsude

 

Pro doplnění – e-book čítá celkem 114 stran, pro představu uvádím obsah:

I. Kde kupovat letecký zájezd k moři

Agentura versus kancelář

Prodejní nešvary

II. Ceny zájezdů a slevy

1) Co je třeba vědět

A) Letenky – obecně, cena letenky

B) Děti, dítě zcela zdarma, děti – ubytování a strava zdarma

2) Základní cena zájezdu pro rodinu

3) Jak je možné ušetřit

A) Jeďte před druhými narozeninami vašeho dítěte

B) Mimo sezónu

C) Další možné slevy

III. Správné načasování koupě zájezdu

1) Last minute versus first minute

2) O co přesně jde

3) Časový harmonogram

A) Včasný nákup – First minute

B) Na poslední chvíli

C) Skutečné příklady

4) Druh klienta

A) Co potřebujete

B) Co chcete

C)Platební podmínky

D) Shrnutí

5) Jak ušetřit nejvíce

A) Racionální strategie

B) Hráčská strategie

C) Jak jet na dovolenou za méně než polovinu

IV. Co je ještě dobré vědět

1)Pojištění

2) Palivové příplatky

3) Postup koupě

V. Když ne letecky aneb další tipy

1) K moři vlastní dopravou

2) Bližší cíle

3) Pro aktivní rodiny

4) Blíže domorodcům

VI. Závěr

 

 

 

 

2 Comments

  1. Monika napsal:

    A já chci pokračování, jak to dopadlo! 🙂

Napsat komentář

Top